Agata Szczukocka
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

Rosnąca konkurencja w sferze usług i chęć oszczędzania czasu, pieniędzy i zapewnienia wysokiej jakości życia doprowadziły do powstania usług elektronicznych. Rynek ten zapewnił nowe miejsca pracy. W artykule przeanalizowano cele i motywy kierujące osobami (konsumentami), które korzystają z tego typu usług. Przedstawiono bariery w korzystaniu z e-usług. Rozważania podjęte w pracy koncentrują się na usługach elektronicznych, które cieszą się największym zainteresowaniem społeczeństwa: bankowości, handlu, administracji, ochronie zdrowia, ubezpieczeniach, turystyce, edukacji i kulturze. Ponadto przedstawiono wyniki analizy oraz problemy dotyczące rozwoju usług elektronicznych, które w wyniku przeprowadzonych badań okazały się najważniejsze.

SŁOWA KLUCZOWE

użytkownicy Internetu, społeczeństwo informacyjne, usługi internetowe, e-administracja, handel elektroniczny, bankowość elektroniczna, e-zdrowie, e-edukacja, rynek usług

BIBLIOGRAFIA

Grodzka D. (2007), E-administracja w Polsce, „Infos”, nr 18

Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A. (2009), E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Difin, Warszawa

Kosiński B. (2001), Zarządzanie bankiem, [w:] W. L. Jaworski, Z. Zawadzka (red.), Bankowość. Podręcznik akademicki, Poltex, Warszawa

Stryczyński J., Zarzycki T. (2000), Bank ery gospodarki elektronicznej, „Bank”, nr 9, NBP, Warszawa

Szpunar M. (2007), Realizacja badań drogą on-line na przykładzie Systemu Zarządzania Badaniami eBadania.pl, [w:] A. Szewczyk (red.), Problemy społeczeństwa informacyjnego, Urząd Statystyczny w Szczecinie

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0