Rosnąca konkurencja w sferze usług i chęć oszczędzania czasu, pieniędzy i zapewnienia wysokiej jakości życia doprowadziły do powstania usług elektronicznych. Rynek ten zapewnił nowe miejsca pracy. W artykule przeanalizowano cele i motywy kierujące osobami (konsumentami), które korzystają z tego typu usług. Przedstawiono bariery w korzystaniu z e-usług. Rozważania podjęte w pracy koncentrują się na usługach elektronicznych, które cieszą się największym zainteresowaniem społeczeństwa: bankowości, handlu, administracji, ochronie zdrowia, ubezpieczeniach, turystyce, edukacji i kulturze. Ponadto przedstawiono wyniki analizy oraz problemy dotyczące rozwoju usług elektronicznych, które w wyniku przeprowadzonych badań okazały się najważniejsze.
użytkownicy Internetu, społeczeństwo informacyjne, usługi internetowe, e-administracja, handel elektroniczny, bankowość elektroniczna, e-zdrowie, e-edukacja, rynek usług
Grodzka D. (2007), E-administracja w Polsce, „Infos”, nr 18
Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A. (2009), E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Difin, Warszawa
Kosiński B. (2001), Zarządzanie bankiem, [w:] W. L. Jaworski, Z. Zawadzka (red.), Bankowość. Podręcznik akademicki, Poltex, Warszawa
Stryczyński J., Zarzycki T. (2000), Bank ery gospodarki elektronicznej, „Bank”, nr 9, NBP, Warszawa
Szpunar M. (2007), Realizacja badań drogą on-line na przykładzie Systemu Zarządzania Badaniami eBadania.pl, [w:] A. Szewczyk (red.), Problemy społeczeństwa informacyjnego, Urząd Statystyczny w Szczecinie